راهنمای نهایی عکاسی خیابانی – قسمت نهم

نوشته: جیمز ماهر

ترجمه: دانیال عزیزی

سخت ترین قدم در همه این نکاتی که گفته شد، کشف کردن چیزی است که شما واقعاً می خواهید آن را ثبت کنید و بسازید.
می خواهید عکسهایتان از چه چیزی باشند و می خواهید چگونه به نظر برسند؟

اگر به آثار هر عکاس خیابانی بزرگی که مدت زمان طولانی و کافی عکاسی کرده است، نگاه کنید، ثبات زیادی در کار آنها وجود خواهد داشت. شاید این ثبات در تمام طول عمرشان ادامه داشته باشد، یا شاید در بخش های مختلف کارشان تغییر کند، اما آنها وجود دارند و باید برای کمک به شما در پیدا کردن راه خود، مطالعه شوند.

هرچه بیشتر عکس بگیرید، بیشتر خواهید فهمید که به چه چیزهایی جذب می شوید. شما شروع به دیدن انواع عکس هایی می کنید که مجذوب آنها می شوید، و هنگام عکاسی شروع به جستجوی آنها خواهید کرد. به آنچه می خواهید با عکاسی به تصویر بکشید، فکر کنید. گاهی اوقات، شما بلافاصله ایده های بزرگی خواهید داشت، اما معمولاً زمان زیادی طول می کشد تا این ایده ها رشد و توسعه طبیعی پیدا کنند.

تعیین توالی برای بسیاری از عکاسان نیز مهم است. گرچه جنبه ضروری عکاسی خیابانی نیست، اما راهی برای قرار دادن عکس های غیر مرتبط در کنار هم، برای ایجاد روایتی بزرگتر است. به همین دلیل « کتاب » به نظر من بهترین روش برای نشان دادن عکاسی خیابانی است. هر عکس هنگام احاطه توسط عکسهای دیگر، اهمیت و معنای بیشتری پیدا می کند. تصمیم گیری برای اینکه عکس های خود را چگونه به نمایش بگذارید، بسیار مهم است.

Leave a Comment