راهنمای نهایی عکاسی خیابانی – قسمت یازدهم

نوشته: جیمز ماهر

ترجمه: دانیال عزیزی

مرحله نهایی، تحقیق در مورد سایر عکاسان خیابانی است. این چیزی است که شما باید از همان ابتدا شروع کنید تا الهام بگیرید و بیشتر بدانید که در این ژانر توانایی دستیابی به چه چیزی را دارید. کار عکاسانی که در مکان های مختلف از جمله شهرهای بزرگ، روستایی و حومه شهر عکس می گیرند را در نظر بگیرید.

کتابها را به صورت مداوم بخرید، زیرا یادگیری از قالب کتاب هنوز بسیار مهم است. بسیاری از کتاب های ارزان قیمت عکاسی خیابانی وجود دارد که از نظر ارزش و محتوا، در کنار کتاب های گران قیمت قرار می گیرند.

توجه ویژه ای به عکاسان خیابانی که در ابتدا کارشان را دوست ندارید، نشان دهید. بسیاری از افراد در اولین نگاه و بدون نگاهی عمیق، از یک عکاس چشم پوشی می کنند.
مسئله عکس های خیابانی این است که آنها غالباً متفاوت و عجیب هستند و درک واقعی آنچه عکاس سعی دارد با دیدن فقط چند عکس به تصویر بکشد، غیرممکن است.

در مورد تاریخچه و موقعیت عکاس اطلاعاتی کسب کنید؛ تا آنجا که می توانید به نمونه کارهای آنها نگاه کنید و سپس سعی کنید آنچه را که آنها می خواستند بگویند، کشف کنید. گاهی اوقات با قدردانی کامل از عکاس، خود را پیدا خواهید کرد و چیزهایی را در کارهای آنها مشاهده می کنید که با اولین نگاه شما، دقیقاً بالای سرتان قرار گرفته اند.

در اینجا لیستی از عکاسان برای شروع کار تحقیقاتی شما ارائه شده است. این یک لیست جامع نیست، اما به شما در ادامه کار کمک می کند:

Martin Parr / Elliot Erwitt / Joel Meyerowitz
Mary Ellen Mark / Bruce Davidson / Saul Leiter
Trent Parke / Alex Webb / Vivian Maier
Henri Cartier-Bresson / Garry Winogrand
Robert Frank / Helen Levitt / Lee Friedlander
William Eggleston / Walker Evans / Daidō Moriyama

حالا بیرون بروید و تا آنجا که ممکن است عکس بگیرید و با آن سرگرم شوید…

Leave a Comment