راهنمای نهایی عکاسی خیابانی – قسمت دهم

نوشته: جیمز ماهر

ترجمه: دانیال عزیزی

ویرایش، نیمی از نبرد برای تبدیل شدن به یک عکاس خیابانی خوب است. وقتی بیرون در حال عکاسی هستید، بهتر است خودجوش باشید و در لحظه گم شوید، اما ویرایش، زمانی است که واقعاً به فکر کار خود در موقعیتی بزرگتر می افتید. همان جایی است که می توانید مضامین و ایده ها را جستجو کنید، همانطور که در عکس های شما ظاهر می شوند. این زمانی است که شما می توانید عکس های مشابه را برای ایجاد یک داستان بزرگتر ترکیب کنید.

این جایی است که می توانید سبکی را هم در ظاهر و هم در محتوا توسعه دهید. به دلیل همه اینها، زمانی که در مرحله ویرایش قرار می گیرید، به شما کمک می کند تا به نوعی در حال عکاسی باشید. پس بیشتر درک خواهید کرد، زیرا در مورد آنچه می خواهید، تصور بهتری خواهید داشت و این باعث می شود شما عکاس بسیار بهتری باشید.

برای سازماندهی بهترین عکس های خود و قرار دادن عکسهایی با مضامین مشابه در کنار هم، استفاده از سیستم طبقه بندی و رتبه بندی ستاره « لایت روم » را در نظر بگیرید. ثبات و قوام را در کار خود پیدا کنید، و عکس هایی که به خوبی از پس یکدیگر برمی آیند را انتخاب کنید و مجموعه هایی برای آنها ایجاد کنید. دائماً سرهم بندی کنید، عکس ها را اضافه کنید، حذف کنید و ترتیب این مجموعه ها را تغییر دهید.

از نظر فنی، هنگام ویرایش عکس خود، بسیار مهم است که واقع گرایی را برای این ژانر حیاتی بدانید. بله، بسیاری از عکاسان، عکس های سورئال و لحظه های شگفت انگیز را تحسین می کنند و جشن می گیرند، اما آنها فقط در صورت وقوع آن لحظه ها، این کار را می کنند. عکاسی خیابانی بر روی واقع گرایی (رئالیسم ) وسواس دارد و یک لحظه ساخته شده، یک عکس خیابانی واقعی نیست!

به همین ترتیب، عکسی که بیش از حد ویرایش شده باشد، به طوری که جعلی به نظر برسد، روح عکاسی خیابانی را از بین می برد. لازم نیست عکس کامل و بی عیب باشد. لازم نیست همه جزئیات را در سایه ها و هایلایت ها داشته باشید. در حالی که باید به اندازه کافی در مرحله ویرایش آن را درست جلوه دهید، اما همیشه یک قدم به عقب برگردید، و ببینید که آیا بیش از حد آن را ویرایش کرده اید یا نه!

Leave a Comment