street portrait street photography bnw black&white color پرتره عکاسی خیابانی عکاسی آموزش عکاسی آموزش عکاسی خیابانی مقاله عکاسی

راهنمای نهایی عکاسی خیابانی – قسمت چهارم

نوشته: جیمز ماهر

ترجمه: دانیال عزیزی

می خواهم شما را با چند نکته مهم که قبل از بیرون رفتن، لازم است بدانید، آشنا کنم. اینها مواردی هستند که بیشترین کمک را به شما می کنند. بهترین نکته ای که می توانم به شما بگویم این است که یک مکان خوب را پیدا کنید و فقط در آنجا منتظر بمانید. اگر فقط هنگام راه رفتن عکاسی کنید، با بسیاری از مکان های شگفت انگیز روبرو خواهید شد، اما فقط لحظه ای کوتاه به خودتان می دهید تا تصویر مناسب را در آنجا ثبت کنید.

درعوض، مکان مناسب را پیدا کرده و فقط منتظر بمانید تا لحظه مناسب اتفاق بیفتد. با پرسه زدن در یک منطقه، می توانید با توجه و دقت بیشتری مشاهده کنید و هماهنگی شما با دوربین سریعتر خواهد بود. سرانجام، به جای اینکه شما وارد فضای مردم شوید، آنها وارد فضای شخصی شما می شوند. این نکته در گرفتن عکس های خوب، کمک بسیار بزرگی می کند، به شکلی که برای هر دو طرف راحت باشد.

نکته بسیار ساده بعدی مربوط به شتاب دوربین است؛ چیزی که اکثر عکاسان به طور غریزی آن را انجام می دهند. آن را امتحان کنید، و عکس بگیرید. هنگامی که دومین عکس را می گیرید، احتمالاً بلافاصله دوربین را کمی از چشم خود دور خواهید کرد. این همان چیزی است که مردم را راهنمایی می کند، به این واقعیت که شما عکس آنها را گرفته اید. درعوض، پس از گرفتن عکس، دوربین را در آنجا نگه دارید تا سوژه صحنه شما را ترک کند.

این باعث خواهد شد تا فرد فکر کند که شما فقط از فضای پشت او عکس می گرفتید و آنها جلوی راه شما بودند، یا آنها را آنقدر گیج می کند تا شما را تنها بگذارند. نکته بعد این است که عکاسی را همراه با زندگی روزمره و در نزدیکی محل زندگی خود انجام دهید. این یک تصور غلط رایج است که فکر کنید فقط در جالب ترین مناطق شهر یا فقط در صورت سفر به نیویورک می توانید عکس های خیابانی خوبی بگیرید، که درست نیست.

بهترین عکاسان می توانند در هر مکانی عکس های خوبی بگیرند و نیازی نیست که منطقه کاملا پُرجمعیتی باشد، تا بتوانید عکس های جالبی بگیرید. در حقیقت، ممکن است مزیتی برای شما باشد، زیرا رقیبی ندارید!
یک بار امتحان کنید. به بهترین جاهای جالب توجه، در نزدیکی جایی که زندگی می کنید، فکر کنید. به آنجا بروید و خود را وادار کنید که بفهمید چگونه می توان عکس های خوبی گرفت.

Leave a Comment