street portrait street photography bnw black&white color پرتره عکاسی خیابانی عکاسی آموزش عکاسی آموزش عکاسی خیابانی مقاله عکاسی

راهنمای نهایی عکاسی خیابانی – قسمت پنجم

نوشته: جیمز ماهر

ترجمه: دانیال عزیزی

شما می توانید با هر نوع دوربین، عکاسی خیابانی را به خوبی انجام دهید. این کار را می توانید با یک دوربین اس ال آر و یک لنز با زوم بالا انجام دهید و یا می توانید با دوربین تلفن همراه به همان خوبی عکاسی کنید.

با این حال، تجهیزات مختلف مزایای مختلفی دارند. یک لنز زوم در مسافت های مختلف فرصت های بارزتری به شما می دهد، اما سنگین تر، قابل توجه تر و دست و پا گیرتر خواهد بود. لنزهای پرایم ( بدون بزرگنمایی ) شما را برای عکاسی از سوژه در فاصله مشخصی از دوربین محدود می کند، اما برای استفاده، بسیار سبک، آزاد و سرگرم کننده خواهند بود.

نورهای قابل حمل، انعطاف بسیار بیشتری به شما می دهد. دوربین های بدون آینه، دوربین های میکرو فورتردز یا حتی دوربین تلفن همراه به شما امکان می دهند تا در مکان هایی که یک دوربین بزرگ، بیش از حد جلب توجه می کند، راحت تر عکس بگیرید. آنها سبک تر هستند و به همین ترتیب عکس گرفتن با آنها سرگرم کننده تر است، و به شما امکان می دهد در موقعیت هایی که معمولاً اس ال آر خود را به همراه نبردید، از عکاسی لذت ببرید.

لنزهای پرایم اگرچه شما را به فاصله کانونی مشخصی محدود می کنند، در واقع یک مزیت بزرگ به شما می دهند. شما با آن فاصله کانونی، دنیا را به طور غریزی و با بصیرت بیشتری خواهید دید؛ و در حالیکه این محدودیت باعث می شود که شما قادر به گرفتن عکس های خاصی نباشید، در گرفتن عکس هایی در محدودیت های آن فاصله کانونی، حتی بهتر خواهید شد. به همین دلیل با دوربین خود، سریعتر و خودجوش تر عمل خواهید کرد.

Leave a Comment