street portrait street photography bnw black&white color پرتره عکاسی خیابانی عکاسی آموزش عکاسی آموزش عکاسی خیابانی مقاله عکاسی

راهنمای نهایی عکاسی خیابانی – قسمت هفتم

نوشته: جیمز ماهر

ترجمه: دانیال عزیزی

ترکیب بندی برای عکاسی خیابانی به همان روشی عمل می کند که برای هر ژانر دیگری استفاده می شود، اما مواردی وجود دارد که می خواهم آنها را در نظر بگیرید. عکس های خیابانی خود را به همان روشی ترکیب بندی کنید که عکس های منظره خود را ترکیب بندی می کنید. صحنه را ارزیابی کنید و همه عناصر را با هم بچینید. به جای یک درخت در اینجا و یک کوه در آنجا، ممکن است یک شیر آتش نشانی در اینجا و یک نردبان در آنجا قرار دهید.

هر عنصر دقیقاً به اندازه آنچه در یک منظره سنتی به شمار می رود؛ مهم نیست که چه باشد؛ بهترین عکاسان خیابانی برای خود راهکاری دارند که همه چیز را با روشی درست، در کنار هم جمع کنند.
گاهی اوقات، موضوع به تنهایی، تمام چیزهایی است که به شمار می روند، و شما می خواهید آنها را فریم بندی کنید، یا پس زمینه را محو کنید، و هر چیز دیگری را فراموش کنید. اما این فقط گاهی اوقات است. بسیاری از عکاسان 100 درصد از زمان را به این روش عکاسی می کنند، به خصوص وقتی تازه کار را آغاز می کنند، اما این یک اشتباه است.

سعی کنید فراتر از سوژه اصلی را ببینید و اینکه آیا می توانید آن را با سایر عناصر ترکیب کنید تا صحنه پیچیده تری ایجاد کنید. آیا می توانید روابط را بین سوژه ها ایجاد کنید تا معنای جدیدی به عکس اضافه شود؟ اینکه تصمیم بگیرید که محیط اطراف را برجسته کنید یا خیر، همیشه باید از آن آگاه باشید. من ترجیح می دهم که شما عمداً تصمیم بگیرید که عناصر پس زمینه را به حساب نیاورید، نه اینکه به هیچ وجه متوجه آنها نشوید.

شما همیشه می خواهید مراقب منابع اصلی نور خود باشید. نور چگونه به سوژه شما برخورد می کند و در رابطه با آن سوژه، کجا قرار می گیرد؟ چگونه به پس زمینه برخورد می کند؟ نور چه رنگی است و چند منبع نور وجود دارد؟ اینها ایده هایی هستند که معمولاً برای هر نوع عکاسی به آنها توجه خواهید کرد، اما درک این موضوع مهم است که در عکاسی خیابانی، بهترین زمان یا نور وجود ندارد. نور خشن ظهر به همان اندازه نور گرم و نرم طلوع یا غروب، بسیار زیبا و جالب خواهد بود.

از آنجایی که شما علاقمند به محیط زندگی خود هستید، بسیار مهم است که بتوانید آن را خوب ببینید و در آن مانور دهید تا در هر مکانی، از نور بیشترین استفاده را ببرید. زیبایی عکاسی خیابانی این است که یاد بگیرید چگونه به سرعت، با نور کار کنید.

برخی از عکاسان برای روشنایی سوژه های خود از فلاش قابل حمل استفاده می کنند و سوژه را از پس زمینه جدا می کنند. این می تواند یک ظاهر عالی ایجاد کند، اما این را هم بخاطر بسپارید که فلاش زدن در چهره یک غریبه می تواند بسیار ستیزه جویانه باشد.

همچنین، هنگامی که نور فلاش خیلی قوی است، می تواند احساس واقعیت موجود در عکس را از بین ببرد، این همان چیزی است که برخی از عکاسان آرزوی آن را دارند، بنابراین این تصمیمی است که شما باید بگیرید. یک نگاه سورئال ممکن است چیزی باشد که شما می خواهید و در این صورت، یک فلاش قابل حمل می تواند یک سرمایه بزرگ باشد.

Leave a Comment